niedziela, 12 sierpnia 2012

Rozważań o cukinii ciąg dalszy..

No właśnie.
Zupełnie niepotrzebnie zapytałam M , czy ma ochotę na bardzo, bardzo czekoladowe ciasto z cukinią..
Spojrzał na mnie jakoś tak dziwnie i powiedział, że chyba woli leczo.

Ha!

Ciasto i tak zrobiłam (leczo zresztą też...), a tajemniczy składnik ostatecznie oznajmiłam dopiero w chwili, gdy córka rozsmakowywała się w trzecim kawałku i z buzią oblepioną czekoladowymi okruszkami mówiła, że to jej ulubione..
Pierwszą reakcją ze strony córki było zdziwienie, a potem perlisty śmiech i kolejny kawałek na talerzu..

A M?  Jakie to pyszne, powtarzał..

A nie mówiłam..?


Jest wilgotne, mocno czekoladowe, trochę jak brownies.

Przepis z jakiejś angielskiej strony.







Podwójnie czekoladowe ciasto z cukinią


-75 g miękkiego masła
-250  g cukru
-130 g oleju
-2 jaja
-50 g mleka
-50 g kwaśnej śmietany
-300 g drobno startej i lekko odciśniętej cukinii
-25 g gorzkiego kakao
-400 g mąki
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki sody
 -1 łyżeczka wanlii
-1 łyżeczka cynamonu
-1/2 łyżeczki mielonych goździków
- 100 g gorzkich chipsów czekoladowych


Masło ubić z cukrem i olejem. Dodać jaja, mleko i śmietanę i wanilię. Ubić. Dodać cukinię i wymieszać łyżką.
W drugiej misce wymieszać mąkę, kakao, sodę, proszek do pieczenia i przyprawy. 
Połączyć z masą jajeczną i dobrze wymieszać łyżką. Dodać  chipsy czekoladowe i wymieszać.
Przełożyć do foremki  (24 x 24 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temp. 175 C przez ok. 35-40 min (do suchego patyczka).







4 komentarze:

  1. jest naprawde pysznie ;)

    naprawde ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. A najlepiej leczo, a na deser ciacho z cukinią! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pare dni temu robilam pierwszy raz w życiu leczo z cukinią ;D było pyszne... ale widzę, że wciąż jestem w tyle i czas na ciasto ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie wygląda to ciasto! Ja sama nigdy z cukinią nie robiłam, jakoś tak się boję, ale chyba się przekonam:)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, przedstaw się. Miło mi wiedzieć z kim rozmawiam.