poniedziałek, 22 października 2012

Puchate placuszki z cukinii.

Do cukinii przekonuję się coraz bardziej, ale wciąż traktuję ją raczej.. ostrożnie. Poniższe placuszki robię mniej więcej raz na miesiąc. Są szybkie, smaczne i całkiem dobrze można się nimi najeść.
Po kilkudniowych przymrozkach znowu zrobiło się u nas relatywnie ciepło. Co prawda większość klonów jest już prawie łysa, ale spacerom to wcale nie przeszkadza.

Każda pora roku ma w sobie coś magicznego..







Cukiniowe placuszki



-1 mała cukinia (ok. 300 g)
-1 jajo
-100 g mąki
-120 g mleka
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki soli
-1/8 łyżeczki zmielonego pieprzu


Cukinię umyć (nie obierać) i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami.
W misce wymieszać razem (mikserem lub trzepaczką balonową) jajo, mąkę, mleko, proszek do pieczenia, sól i pieprz.
Dodać startą cukinię i wymieszać.
Na patelni rozgrzać olej, łyżką nakładać placki i smażyć po ok. 4 min z każdej strony.
Przed podaniem osączyć na papierowym ręczniku.

15 komentarzy:

  1. moje ulubione cukiniowe, ja daje duuuzo cebuli jeszcze do nich i smakuja calkiem jak ziemniaczane p

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam je. Akurat mam cukinię, może jutro zrobię... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię praktycznie tak samo i polecam, bo są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super placuszki i jakie ładne zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie robiłam placuszków cukiniowych

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię cukiniowe placuszki, narobiłaś mi ochoty:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama ostatnio codziennie robi sobie takie placuszki. Sa pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Och! Uwielbiam cukinię! Często smażę ja lekko przyprawioną na maśle, w plasterkach, fajny dodatek ;) placki z cukinii bardzo lubię, al dawno nie robiłam wiec chyba czas najwyższy. Chętnie podziele się swoją wersją ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych Świąt Cynamonko życzę całej rodzince :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, przedstaw się. Miło mi wiedzieć z kim rozmawiam.